Zabawy z dziećmi w żłobku – jak to robimy w Tuptu?

Plan dnia w żłobku dostosowany jest do indywidualnych potrzeb i predyspozycji maluszków. Obejmuje rozmaite zajęcia, leżakowanie, posiłki, pobyt na świeżym powietrzu, czynności samoobsługowe oraz zabawę. Ostatni punkt ma ogromne znaczenie dla rozwoju maluszków i ich relacji z innymi. Jak wyglądają zabawy z dziećmi w żłobku Tuptu? Odpowiedź znajdziesz w naszym dzisiejszym artykule.

Spis treści:

  1. Zabawa w żłobku i jej znaczenie
  2. Jak wygląda zabawa dla dzieci w żłobku Tuptu?
zabawy z dziećmi w żłobku
Żłobek

Zabawa w żłobku i jej znaczenie

W przypadku dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym ogromną rolę odgrywa spontaniczna zabawa. Jest ona wręcz niezbędna do prawidłowego rozwoju emocjonalnego, umysłowego i fizycznej. Zabawa w żłobku, która odbywa się w grupie rówieśniczej, wpływa także na rozwój społeczny. Mimo że roczne i nieco starsze dzieci bawią bardziej obok siebie niż razem – przebywanie wśród innych niesie za sobą wiele korzyści. Pierwsze interakcje z innymi pozwalają na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, współdzielenia czy też uczenia czekania na swoją kolej. Maluchy w ten sposób uczą się swoich własnych granic i tego, na co nie mogą sobie pozwolić w kontaktach z innymi dziećmi.

Samodzielna zabawa to świetny sposób na rozwijanie swoich zainteresowań i zdolności. W końcu maluch sam decyduje o tym, czym i w jaki sposób się bawi. Szeroki wybór zabawek i pomocy dydaktycznych daje mu wręcz nieograniczone możliwości i rozwija także jego kreatywność. Tworząc kapelusz z pustego pudełka, telefon z klocka czy konstruując zjeżdżalnie dla samochodów, maluch daje wyraz swoje pomysłowości.

Jak wygląda zabawa dla dzieci w żłobku Tuptu?

Zabawa dla dzieci w żłobku Tuptu odbywa się na kilka sposobów. Są to m.in. zajęcia zorganizowane, czyli takie, które przeprowadzone są według scenariusza przewidzianego przez wychowawczynie. W naszych placówkach są to zajęcia logopedyczne, plastyczne, sensoryczne, rytmiczne, taneczne oraz zajęcia z elementami języka angielskiego. Czas ich trwania, tematyka oraz zakres dopasowany jest do zdolności i możliwości maluchów. W przypadku rocznych dzieci nie trwają one jednak zazwyczaj dłużej niż kilka lub kilkanaście minut.

Kolejną grupą zabaw są te wspomagane przez opiekunki. Oznacza to, że podczas ich trwania, dzieci mają pełną dowolność, jednak ich tematyka i charakter jest z góry narzucony. Mogą to być np. zabawy konstrukcyjne lub tematyczne, w których to opiekunka wydaje polecenie, a dzieci realizują je według własnych pomysłów.

Kolejną, niezwykle istotną grupą zabaw, są te całkowicie swobodne i spontaniczne, o których pisaliśmy tuż powyżej. Ich znaczenie jest naprawdę ogromne i daje osobom prowadzącym grupę możliwość przeprowadzenia obserwacji.